Razvoj Fiata-preteče Zastave
S obzirom da je ovo tekst o automobilu stare epohe automobilizma, umesto moderne reči ’’tjuning’’, biće korišćena reč ’’friziranje’’, kako bi se automobilisti generacije naših očeva, koji su Zastave 101 gledali i isprobavali uživo, mogli vratiti u neko lepo, drugačije vreme, a mladi automobilisti upoznali sa ne tako davno korišćenom terminologijom.
Zanimljivo je da se način igranja sa Zastavom 101 nije promenio, a i stari termin ’’Ćale, daj neku crvenu za benzin’’ je i dalje aktuelan (sedamdesetih je ’’crvena’’ ili ’’konj’’ bila novčanica od 100 dinara).
Kada se pojavio na tržištu, 1969, FIAT 128 je odmah uvršten u evropski reli sport i postao favorit, lak za friziranje, i jako upravljiv u svim uslovima. Do te mere je bio popularan kao ’’sportaš’’ da je klasična Berlina frizirana u više dizajnerskih kuća i rađena serijski. Sve serije su krasili dodaci u smislu instrument tabli sa integrisanim obrtomerom i dodatnim kontorlama parametara motora, sportskim volanima, markantnim felnama od lake legure, specijalno tapaciranim sedištima i spuštenim, ojačanim, sportskim vešanjima. Dostupne verzije su bile: Rally – motor od 1290ccm sa 65/73 KS, Moretti – sa istim motorom, ali estetski dorađeni, Giannini NP (1116ccm sa 66KS), Giannini NP – S (1116ccm sa 76KS sa dva karburatora Weber 40 DCNF), Giannini NP – Rally (1290ccm i 81.57KS), Giannini NP – Rally 1600 (1580ccm i 93KS). Među poslednjim serijama su se našli i FIAT 128 Sport – sa 1116ccm motorm od 64KS i FIAT 128 ABARTH sa 1290ccm od 73KS. A individualne radionice su izvlačile maksimum performansi za potrebe sportskih takmičenja.
The attention of yours to detail is remarkable. It's clear that you place a lot of effort and time into crafting each and every post.
My web page ... bacon
Autor Jarrod — 22 Jul 2025, 17:37
I love how you involve humor into your writing.
It makes the content of yours that much more pleasant to read!
Autor bacon — 22 Jul 2025, 18:06